Van Wellington naar Picton (Zuider-eiland) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Van Wellington naar Picton (Zuider-eiland) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Van Wellington naar Picton (Zuider-eiland)

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

14 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Wellington

Maandag 13 februari 2018
Vandaag vroeg uit de veren. Om 08.00uur inchequen op de ferry. Dat gaat erg soepel.de overtocht duurt 3 uur van 09.00 - 12.00u. Het is prachtig, zonnig open weer. Ik heb een klein foutje gemaakt en ben vergeten de batterij van het fototoestel op te laden, dus kan ik maar nauwelijks foto’s maken van de overtocht!
De zee is erg rustig dus gelukkig geen zieken aan boord. De boot zit wel helemaal vol en is een beetje te vergelijken met de boot Ijmuiden - New Castle.
Het binnenvaren van de Marlborough Sounds doet ons erg denken aan de Inside Passage a/d Weskust van Canada (Josanne en Thomas dan hebben jullie er ook een beeld bij!)
In Picton zoeken we de vertreklocatie van onze watertaxi naar Lochmara Lodge rond 15.00uur. Hebben we lekker de tijd om even te lunchen. Het is de mooiste dag tot dusver, tegen de 30 graden en stralend blauw. Het vertrek is stipt op tijd en rond 15.35u zitten we op onze “bounty-locatie”. Een klein vakantiedorpje met ongeveer 15 familie-lodges. Eigen bar, restaurant, receptie, badhuis etc. Het is tevens een opvanghuis voor dieren. Een kleine dierentuin dus.......
We hebben een baai voor ons zelf, maar alles gaat met de boot. Je bent dus afhankelijk van hetgeen geboden wordt m.a.w. portemonnaie trekken!! Vanavond gaan we lekker uit eten.
Voor morgen hebben we een onderwater observatory geboekt en een heerlijke massage. Dat wordt dus een lekker relax-dagje.

Ga nu nog eens proberen wat foto’s toe te voegen. Als het niet lukt Thomas, dan benader ik je misschien nog wel even.

Groeten Wilhelmien en Frank

  • 14 Februari 2018 - 08:16

    José:

    nu wordt het dus écht genieten!!
    mooi weer en lekker verwennen!!
    ik probeer bij alles een foto te bedenken hoor!
    groetjes (tante) josé

  • 15 Februari 2018 - 00:12

    Sjaak:

    Van Picton naar Nelson ga je via Havelock. In wat nu de de YMCA is, zat vroeger Ernest Rutherford op school. Ik heb over atoom modellen gedroomd toen ik daar overnachtte gek he. Als het mooi helder weer is kan je vanuit de haven van Nelson Mt. Taranaki (of Mt. Egmont) zien. Ik reis/lees lekker met jullie mee. Het mag dan voor mij wel 33 jr. geleden zijn, de bergen, fjorden of Sounds blijven hetzelfde. Ik vrees alleen dat de Franz Jozef gletsjer ietwat gekrompen zal zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Frank

Actief sinds 15 Jan. 2018
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 12704

Voorgaande reizen:

15 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

28 Januari 2018 - 09 Maart 2018

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: