Van Napier naar Ohakune (Tongariro National Park) - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Van Napier naar Ohakune (Tongariro National Park) - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Van Napier naar Ohakune (Tongariro National Park)

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

11 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Turangi

Vrijdag 9 februari 2018
Van Napier naar Ohakune via de 5 en de 1 langs Lake Taupo naar Turangi gereden. Hier koffie gedronken en getankt. Het eerste deel van de rit volop regen voor de afwisseling!! Gelukkig klaart het een beetje op. Van Turangi gaan we via de 47 naar Whakapapa Village (48) alwaar we wat informatie opdoen in het Visitor Centre over de vulkanische omgeving.
Het vulkanische gebergte is grotendeels gehuld in een flink wolkendek. We maken wat foto’s en rijden door naar Ohakune. Wederom strijken we neer in een B&B Cairnbrae House bij Peter en Devon Mackay, een van origine Schots echtpaar. Op aanraden van Devon gaan we lekker dineren bij Osteria, een Italiaan. Heerlijke gamba’s en scaloppes!!

Groetjes Wilhelmien en Frank