Van Lake Tekapo naar Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Van Lake Tekapo naar Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Van Lake Tekapo naar Christchurch

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

06 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dinsdag 06-03-2018
Ja.....ja.......je weet het wel, juist we worden weer verwelkomd op malse regenbuien tijdens ons autoritje!! De ruitenwissers maken volop overuren.
Vandaag beginnen we de rit naar onze eindbestemming.
We vertrekken vanuit Lake Tekapo via de 8 naar de 79 richting Geraldine en gaan bij Orari Bridge naar de Inland Scenic route (72) richting Christchurch. Er is weinig scenic aan, de regen komt met bakken uit de hemel. Frank reageert dan uiterst verbaasd als ik zeg dat we veel regen hebben gehad, in ieder geval tijdens het rijden! Het moet ook gezegd dat in de meeste gevallen het wel droog (en zonnig) is als we bij ons volgend onderkomen aankomen. Jammergenoeg geldt dit niet voor Christchurch.
Opvallend is dat in elke stad en dorp een fraaie, goed uitgeruste speeltuin te vinden is. Die zijn in Nederland nagenoeg verdwenen!
Aangekomen bij Eliza’s Manor, ons statig hotel/B&B.
Een van de weinig overgebleven herenhuizen uit de Victoriaanse periode die de aardbevingen van 2010/2011 hebben overleefd.
Laat in de middag (als het zo goed als niet meer regent) verkennen we het centrum wat letterlijk in de stijgers staat.
Een aantal waardevolle gebouwen, waaronder de cathedraal, staan er nog beschadigd bij. Soms liggen er percelen braak, maar bovenal worden nieuwe gebouwen uit de grond gestampt. Een wat onwezenlijke ervaring.
Maar er is weer sprake van een centrum in opbouw weliswaar.
Het streven is dat in 2028 de werken klaar moeten zijn.
Heb met Frank de afspraak gemaakt dat we dan een kijkje gaan nemen! Grapje......

Groetjes Wilhelmien en Frank

• 06 Maart 2018 - 08:56

Josanne:

En de sterrenhemel?

• 06 Maart 2018 - 09:04

José:

toch weer van alles ondernomen de laatste dagen!!
    als het nog kán over 10 jaar, waarom dan niet?!
    9 maart nadert.....
    groetjes (tante) josé

• 06 Maart 2018 - 09:32

Peter En Marja:

Nou het zit jullie niet mee wat de weergoden betreft he, als ik het zo lees.
    Onze buren hebben steeds met jullie meegereisd via de website, ze hebben veel gedaan van wat jullie ook gedaan hebben.
    Het eind is alweer in zicht. Een goede en hopelijk een beetje comfortabele terugreis gewenst.

groeten van Peter en Marja

• 06 Maart 2018 - 17:15

Annelie Smits:

Leuk om jullie avonturen te lezen. Vooral omdat ik bijna overal zelf geweest ben 8 jaar geleden samen met Bram. Alleen hadden wij iets beter weer in mijn herinnering. Een van de hoogtepunten was voor ons met een helikopter boven Mount Cook vliegen. Dat hebben we toen ook een dag moeten uitstellen vanwege het slechte weer. Het kan van uur tot uur veranderen in Nieuw Zeeland. Het lijkt Nederland wel. De ene dag is iedereen ahe eht schaatsen. De volgende dag zitten we in het zonnetje bij 12 graden in de tuin.

Nog een paar fijne dagen en goede terugreis.
    Ik neem mijn fotoboek van Nieuw Zeeland mee bij ons familieweekend.

Groetjes, Annelie

• 06 Maart 2018 - 19:39

Cora Van Loon:

Wat leuk om jullie verhalen en foto’s te zien van dag tot dag. Het is de reis van jullie leven hè! Nou Frank, maar goed dat je niet tijdens een half uur lunchwandelen al deze ervaringen hoeft te vertellen, dat zou nooit lukken. Nog een fijne tijd en een goede terugreis! Groet van de collega’s ook!