Dagje Mount Cook - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Dagje Mount Cook - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Dagje Mount Cook

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

06 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Zondag 04-03-2018
Gisteren is dus de ideale dag gebleken voor een fotoshoot van
Mt Cook, de hoogste berg van NZ.
Vandaag begint met wat gemiezer en eindigt in volop regen.
De bewolking rondom de berg neemt dus alleen maar toe.
We wandelen nog wel even naar het Visitorcenter en Hotel Hermitage, een upperclass accomodatie. Frank besluit om een trail te gaan lopen naar Kea Point, de start van de Mueller Glacier.
Er liggen 5 gletsjers rondom het dorp. De wandeling is zo’n 5 km. en duurt ruim een uur. De gletsjer is niet te zien. De Morenen-
stroom wel. Juist voor de regen is hij weer terug in de ruim bemeten lodge, waar we de rest van de dag in rust doorbrengen.
Opblijven voor een sterrenhemel is niet nodig. We zien er geen een met al die wolken!!! Op naar morgen dus.