Van Otago naar Mount Cook - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Van Otago naar Mount Cook - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Van Otago naar Mount Cook

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

03 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Zaterdag 3 maart 2018
Bij ons vertrek uit Portobello kun je geen hand voor ogen zien vanwege de mist.
We rijden via de 1 naar Moeraki, waar we een stop maken om de Moeraki Boulders te bewonderen. Het is een wandeling van 10 minuten over het strand en jawel......daar liggen ze, mooie ronde bollen!
Inmiddels is er een lekker zonnetje doorgebroken en zetten we onze reis voort richting Mt Cook.
In Oamara maken we een stop om te tanken en om ons te bevoorraden voor de komende 2 dagen bij Mt Cook.

Op aanraden van onkel Henk gaan we verder op zoek naar de Clay Cliffs. Bij een temperatuur van zo’n 26 graden belanden we bij de Cliffs bij Omarama! Ja hoor, via een 10km. lang gravelpad en langs stofjas-schapen zoals Frank dit ras noemt!, staan we oog in oog met een paar prachtige rotspartijen, inderdaad een kleine look-a-like Bryce/Zion Canyon in Amerika.
Henk dank je wel voor de tip deze hadden we zeker niet willen missen en dat voor 5 dollar entree, te voldoen in een potje wat aan het hek hangt! Tot de nok toe gevuld, je kon het geld er zo uithalen! Kleine criminaliteit zoals diefstal en zakrollen komt hier nauwelijks voor.
Na deze aangename onderbreking zetten we onze reis voort naar Mt Cook.
Bij Lake Pukaki gaan we eerst naar de lookout. We kunnen Mount
Cook (3.754mtr.) bijna helemaal zien, een uitzondering!
Langs het meer rijdend zien we een zojuist gemaakt ongeval.
Een flinke botsing tussen 2 personenwagens. Zo te zien geen ernstige gewonden.

We komen rond 17.00uur - na bijna 400km. achter de kiezen- aan in Aoraki/ Mount Cook Village en krijgen weer een prima appartement toegewezen: selfcontained, d.w.z. met volledige keukenuitrusting.
Vanavond weer een Hollands potje, aardappelen, boontjes, salade en een stukje vlees. Heerlijk!

P.S. Helaas geen foto’s, het internet via mijn fototoestel doet hier
niet mee. Probeer het morgen weer op ons nieuwe adres!
Jammer maar het is niet anders.

Groetjes Frank en Wilhelmien

• 04 Maart 2018 - 10:37

José:

fijn dat de reis tot het laatst toe zo veel verrassingen heeft!!
    nog een paar dagen en dan zit het er op!
    ik ga donderdag nog een keer oppassen bij lennert en noud.
    volgende week zijn jullie weer aan de beurt!!
    geniet er nog even volop van !
    groetjes (tante) josé

• 04 Maart 2018 - 11:38

Henk:

Het doet me wel een beetje goed dat ik jullie niet teleurgesteld heb met the Clay Cliffs. Wij vonden het toen ook geweldig. Mount Cook hebben wij toen niet aangedaan, maar het lijkt me desalniettemin een schitterende omgeving. Geniet de laatste dagen nog en aanschouw in Christchurch mogelijk nog de gevolgen van de aardbevingen.

Groetjes
    Henk en Wilma

• 04 Maart 2018 - 16:44

Henk:

Nagezonden info:

Vitesse - Ajax : 3 - 2

Nu staat PSV 10 punten voor op AJAX met nog acht wedstrijden te spelen!!!!

Groeten
    Henk

• 05 Maart 2018 - 18:23

Karien:

Wat een prachtige ervaringen er lijkt geen einde aan te komen, goeie reis terug voor strakjes, gelukkig is het hier nu ook minder koud. Al waren die heel zonnige , heel koude dagen hier ook bijzonder.