Van Te Anau naar Curio Bay - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Van Te Anau naar Curio Bay - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Van Te Anau naar Curio Bay

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

01 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Woensdag 28-02-2018
Ze zeggen wel eens je krijgt wat je verdient! Dit is zo’n dag, een stralende zon aan een prachtige, blauwe hemel, een kleine 25 graden. Wat wil je nog meer. Frankie-boy vindt het landschap waar we doorheen rijden, weghebben van de Loosdrechtse plassen, maar dan zonder plassen!! Ha,ha,ha!!!
Onze cappuccino-stop houden we in Riverton waar we een gesprek beginnen over de possum, een klein buideldiertje met een bruin/zwarte pluimstaart. We zoeken het even op de ipad op internet op. Wat wil het geval, het beestje is in 1840 hier in Riverton uitgezet. Is dit toeval of is dit toeval! Volgens informatie die we bij de Doubtful Sound hebben gekregen van onze chauffeuse zijn er inmiddels zo’n 7 miljoen in omloop. Tijdens onze tochten zien we dan ook de nodige dode exemplaren op en langs de weg liggen.
Momenteel rijden we door het deel van Nieuw Zeeland (Catlins) waar de schapen hoogtij vieren. In de “wei” zie je niet een paar sheep maar wel honderden. Dit geldt overigens ook voor de koeien.
Via Invercargill (de hoofdstad van de Catlins) en berucht vanwege zijn illegale whiskey stokerijen, rijden we richting Slope Point.
Dit is het meest zuidelijkste puntje van het Zuider Eiland, nog 4.000km. naar Antartica!! We doen dit natuurlijk weer via de Costal Highway en een door ons Frankie uitgekozen speciaal weggetje! Heerlijk 14km. gravel af en toe lijkt het wel een zandverstuiving.
Daar aangekomen wacht ons een wandeling van 20 minuten naar het uiteindelijke “point”. Dwars door de schapenwei, maar zeker weer de moeite waard.
Cape Ringa op het Noorder Eiland hebben we gemist, dus hier moesten we punten scoren!!
Bij binnenkomst in ons verblijf in The Salthouse in Curio Bay hebben we echt het “wauw” ....effect, wat een beaty van een uitzicht! Het strand grenst zowaar aan “onze” achtertuin en die van de buren natuurlijk!!

Groetjes van het tweetal

• 01 Maart 2018 - 13:13

Theresia.bernet@t-online.de:

Dag lief Tweetal, wat heerlijk voor jullie al die zon en zee......en wat een heerlijke temperatuur. Dat is jullie zeker gegund. Veel dank voor al jullie berichten en veel mooie foto's. Ondertussen lopen wij hier met banden om de oren en mutsen op want het is al dagen behoorlijk fris; min 10 nachts en overdag net boven of onder nul.......harde wind uit Noordoosten.......wel wandelen wij veel en proberen plekken uit de wind te zoeken zoals rondom en op de Mookerheide......of windvrije plekken rondom ons Reichswald in NL en DE en de stuwwal.
    Hier in DE veel heisa rondom coalitievorming en....Dieselgate........maar ja het halve land is nog in winterslaap vanwege de extreem koude omstandigheden. Volgende week stijgt de temperatuur weer, zijn de wintervakanties afgelopen........
    Wij hopen nog op een schaatsronde.......Loosdrechtse- en Maarseveense plassen zijn nog niet veilig.......bovendien te veel en ijskoude wind......
    Nou lieve Luitjes....geniet van de mooie tochten, frisse zeelucht en al het andere moois waarover jullie schrijven. Kaarsje wordt regelmatig aangestoken......Liefs uit het frisse Kranenburg/Frasselt van
    Rees en Dirck

• 05 Maart 2018 - 09:32

Sjaak:

Curio Bay, ff flink uitzoomen op google earth en dan zie je pas hoe afgelegen die plek is. Geen wonder dat de "Kiwi's" allemaal op z'n minst een keer naar Sydney willen, maar liefst nog verder.