Dagje Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Dagje Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Dagje Te Anau

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

27 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Dinsdag 27 februari 2018
Hiep hiep hoera voor tante Jose! Ze is vandaag jarig.
Voor ons staat vandaag een van de topattracties op het programma, de excursie naar Doubtful Sound.
We worden bij onze lodge in Te Anau (spreek uit Tianoe) opgehaald. Een klein half uur later dan gepland komt Paul van
“Real Journeys” met de bus. We worden naar Manapouri gebracht zo’n 20 km. naar het zuiden. Ons wacht een boottocht over Lake Manipouri (421mtr.diep,) naar West Arm waar men een powerstation heeft gebouwd voor de winning van “witte steenkool” dus met waterkracht waarvoor een tunnel is gebouwd van 10km. lang. Hierna worden we met de bus over de Willmot Pass gereden naar Deep Cove. Het begin van het fiord. Het gezelschap telt 135 man, dus er zijn 3 bussen nodig. De weg is aangelegd voor de bouw van de centrale. Dit maakt nu de toeristische trekpleister naar de Doubtful Sound mogelijk.
In Deep Cove stappen we op een snelle catamaran die ons naar het einde van de Sound brengt waar de Tasman Zee begint.
Het is een geweldige, prachtige tocht langs de steile hellingen.
We zien spelende dolfijnen en zeerobben. We liggen even stil om te genieten van de stilte in dit natuurgeweld (Sound of silence”).
Ook deze tocht doet ons weer denken aan de “Inside Passage”, een bootreis die we in Canada van Vancouver Islands naar het Noorden maakten. Ook in zo’n fjordlandschap.
We genieten dan ook met volle teugen.
Rond 18.30uur zijn we weer terug van de lange reis en gaan we alles vérwerken tijdens on heerlijk diner bij de Olive Tree.
Pas daar leze we in de krant dat 2 dagen geleden ruim 100 toeristen met helicopters zijn geevacueerd vanaf Deep Cove. De weg over de Willmot Pass was door regen geteisterd en niet meer begaanbaar!
Vandaag was het licht bewolkt en de weg gerepareerd.
Geen vliegtochtje dus voor ons.......gelukkig.

Tot morgen,

Groeten Wilhelmien en Frank

• 27 Februari 2018 - 14:27

Andere Frank:

Mooie foto's en heerlijk verslag.

• 27 Februari 2018 - 16:23

Henk:

Hè, wat jammer...... geen helikoptervlucht ! haha
    Maar toch nog kunnen genieten zie ik aan de foto's. Ben je ook nog in die ondergrondse energiecentrale geweest? ik weet dat die daar in de buurt is. Wij zijn er niet geweest. Zoals jullie ook ervaren, moet je keuzes maken. Op naar de volgende attractie.

Groeten
    Henk en Wilma

• 05 Maart 2018 - 09:07

Sjaak:

Prachtige foto's! Die wolken geven het een mooie bijna lotr. grimmige sfeer. Mooi maar toch verradelijk zo ver van de bewoonde wereld, enfin dat is te lezen in het krantenartikel.

• 05 Maart 2018 - 09:06

• 05 Maart 2018 - 09:07