Van Wanaka naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Van Wanaka naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Van Wanaka naar Queenstown

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

24 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zaterdag 24-02-2018
Bij het ontbijt treffen we voornamelijk Nederlanders, een ervan is zijn sleutels kwijt van de auto! Toch lastig als je verder moet!!
De koffers worden weer ingepakt en in de auto gezet. N jawel, vader(opa) en moeder(oma) gaan weer op stap, richting Queenstown.
Voor de verandering heeft Frank een geel weggetje uitgezocht en gaan we niet via de 6! Ik moet hem nageven, een erg bochtige weg, maar een weg met prachtige views.
Onderweg komen we het plaatsje Cardrona tegen, iemand is zo grappig geweest om daar een stukje om te dopen tot Bradrona, zie foto!
Op aanraden van Henk en Wilma doen we Arrowtown aan. In de gids wordt zelfs aangegeven dat dit misschien wel het mooiste stadje van Nieuw Zeeland is. Persoonlijk zijn we niet zo onder de indruk van het hele gebeuren. Het is een complete, commerciele aangelegen-heid voor ons gevoel.
Redelijk vroeg melden we ons bij Garden Court Suites en Apartments, kunnen pas om 14.00uur in ons verblijf. Kunnen al wel de auto parkeren. We wandelen Queenstown in.
In tegenstelling tot Te Wanaka Lodge hebben we hier een “compleet huisje”! Huiskamer/keuken met afwasmachine, 4 pits electrisch kookstel, oven, magnetron, wasmachine, droger, jacuzzibad en een tuintje!! Het ontbreekt aan niets.
Conclusie: inkopen doen voor vanavond en een gewone,
Hollandse pot met aardappelen, bloemkool, broccoli
en kipschnitzel
m.a.w. we hebben lekker gegeten, na al die weken uit eten over het algemeen, is het heerlijk om gewoon “thuis” te eten.
Tot morgen maar weer.

Groeten Frank en Wilhelmien