Van Franz Josef naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Van Franz Josef naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Van Franz Josef naar Wanaka

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

22 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Woensdag 21-02-2018
Na een goed nachtrust (rond middernacht is de storm gaan liggen) vertrekken we pas om 10.30uur. De SH 6 is afgesloten, zoals diverse wegen rond Nelson, Westport en Kaikoura.
Nienke Jansen, onze lokale travelagent, houdt het voor ons goed in de gaten en geeft een seintje als de weg is vrijgegeven. De hele reis blijft het licht tot matig regenen. We proberen bij elke look out mooie foto’s te maken, aan de kust met de Tasman Zee en op de Haast Pas waar we diverse watervallen zien. We passeren Lake Wanaka en Lake Hawea, maar de bergen liggen helemeal in de wolken. Dus besluiten we als het morgen beter weer is om dan terug te rijden om dan foto’s te maken.
Rond 15.00uur arriveren we bij onze lodge “Te Wanaka”. Het concept hier lijkt een beetje op een jeugdherberg. Een grote, gezamenljke eet- en loungeruimte. Op de kamer geen keuken-faciliteiten in tegenstelling tot eerdere locaties waar je vaak wel zelfvoorzienend kunt zijn, zelfs bij veel B&B’s. Weer even wennen dus.
Wanaka ligt geklemd tussen twee grote meren Lake Wanaka (ca. 60 km. lang) en Lake Hawea. Prachtige plaatjes met turquois-kleurig water. Helaas zien we vandaag de besneeuwde bergtoppen niet. Morgen misschien want het weer klaart in de avond op.
Dan maar gezellig een restaurantje opzoeken. We reserveren weer e-bikes voor vrijdagmiddag om langs de oevers van het Wanaka meer te fietsen.
Moe maar voldaan we weer slapen.

Groetjes Frank en Wilhelmien

• 22 Februari 2018 - 11:55

Kate Van Der Aa:

Beste Wilfraleermakers, goed om iets van jullie te horen!! Gisteren waren er zeer ernstige
    Berichten over enorme storm in het gebied waar jullie verblijven, op tv, de NOS ,21-2 2018.
    Volgens jullie bericht van heden lijkt alles weer redelijk normaal!?
    Nog mooie dagen met wat meer zon!
    Hier is het zonnig winterweer rond het vriespunt!
    Vele groeten
    tante Kate.

• 22 Februari 2018 - 13:47

Henk:

Hoi, vakantiegangers,
    Ik heb een beetje gevolgd hoe het weer is bij jullie. Toch wel vervelend dat jullie dit natte, winderige weer hebben moeten treffen, terwijl je toch mooier zomerweer had verwacht!!! Hopenlijk houdt het niet al te lang meer aan en kun je vandaag of morgen nog volop genieten in Queenstown en de Milford Sounds. Of hebben julli die niet op het programma staan? Mogelijk is Arrowtown ook nog een tip om te bezoeken. Vanaf Queenstown een mooie bergweg naar dit oude goudmijnstadje( het ligt ong. 20 km van Queenstown).
    Ik lees wel of jullie er voor gekozen hebben. Tot schrijvens maar weer.
    Groeten
    Henk en wilma