Van Motueka naar Punakaiki - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Van Motueka naar Punakaiki - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Van Motueka naar Punakaiki

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

19 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Maandag 19 februari 2018
Goed 09.00uur zitten we weer in onze tot nog toe trouwe bolide! op weg naar Punkaiki.
Via onze vertrouwde highway 6 gaan we via Richmond, Murchison en Westport langs de kust rijden.
We maken een uitgebreide stop bij de Pancake Rocks en Blowholes. Een geweldig spectakel staat ons te wachten! Zeer zeker indrukwekkend te noemen. De rotsen zijn hier “uitgeschuurd” en lijken op stapels pannenkoeken. De zee klotst hier met zijn water tegen aan wat bij veel geduld flinke fonteinen en opspattend water geeft. Bovendien komt er vanwege de zon een prachtige regenboog doorheen!
Want warempel we hebben weer een zonnige dag! Tijdens het rijden regent het weer regelmatig, maar zodra we stoppen volop zon. We overnachten bij Hydrangea Cottages in Punikaiki, vlak bij de Pancake rocks.

Bij het bezoekerscentrum krijgen we even een domper te verwerken! Er is een cycloon onderweg die morgen rond 13.00uur bij Greymouth zijn/haar hoogtepunt bereikt. Morgen moeten wij door naar de Franz Josef gletsjer. Nou ik heb inmiddels al de nodige schietgebedjes gedaan.
Advies is: - vroeg vertrekken - voldoende water meenemen -
- voldoende contant geld - voldoende voedsel -
- zorg dat iphones, ipad, etc. opgeladen zijn.
Het begint een beetje op een rampsenario te lijken zo!
Nogmaals we hopen er het beste van, maar ondertussen is het toch wel spannend allemaal.
Onze reisagente, Nienke Jansen, hier in Nieuw Zeeland heeft ook al contact met ons gezocht om advies te geven. Ze houdt contact met ons.

Vanuit een beetje een benarde positie lieve groeten van

Wilhelmien en Frank

  • 19 Februari 2018 - 11:50

    Henk:

    Allereerst hoop ik dat jullie echt genoten hebben van de "spannende" fietstocht. Knap hoor Wilhelmien, al de steile klimmen en afdalingen. Het weer lijkt in het algemeen beter dan op het Noordereiland begrijp ik. Dit gedeelte van het Zuidereiland hebben wij helaas niet aangedaan, destijds.
    Vervolgens klinkt het wel bekend als je praat over de pancakes. Schitterend vond ik dat.
    Ik begrijp ook dat er een cycloon in aantocht is. Ik ben direct gaan googelen en heb gelezen dat cycloon GITA onderweg is die in Westport ( waar jullie net geweest zijn ) verwacht wordt met veel regen en wind.
    Spannend en eng tegelijk. Ik zou zorgen zo snel mogelijk af te zakken langs de kust, want ik begrijp dat het daar hopelijk mee zal vallen. Het regenachtige weer op het Noordereiland kan mogelijk ook een gevolg zijn van cycloon FEHI die eind januari/begin februari ook in de buurt heeft geraasd!

    Ik hoop wel dat jullie ellende bespaard blijft en dat je nog volop met een gerust hart kunt blijven genieten van wat komt. Wij gaan ons klaar maken voor de 500m schaatsen heren die om 12.00 uur begint. Daarna de voorselectie ploegenachtervolging dames.

    Groetjes
    Henk en Wilma

  • 19 Februari 2018 - 16:11

    Sjaak :

    Heftig land hoor. Dat zag ik toen ook op de achterzijde van het telefoonboek: wat te doen bij.....Ik hoop dat het snel voorbij gaat en jullie met mooi weer verder kunnen gaan.

  • 20 Februari 2018 - 13:37

    Karien:

    Heel spannend die cycloon lijkt me. Maar prachtige reis die jullie aan het maken zijn, fijn om te mogen volgen xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Punakaiki

Frank

Actief sinds 15 Jan. 2018
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 12692

Voorgaande reizen:

15 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

28 Januari 2018 - 09 Maart 2018

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: