Van Picton naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Van Picton naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Van Picton naar Kaikoura

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

16 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Donderdag 15 februari 2018
Om klokslag 11.00u gaan we met de watertaxi naar Picton. Doen eerst nog wat inkopen en gaan tanken. De route naar Kaikoura via de 1 kent nogal wat oponthoud vanwege reparaties aan de weg, veroorzaakt door de aardbeving in november 2016. Eerst rijden we door de wijnvalleien naar Blenheim. De weg buigt af naar de oostkust waar de Grote Oceaan op ons wacht.
Het landschap is beduidend anders dan op het Noorder-eiland, wat ruiger en ook imposanter. De vertragingen zijn behoorlijk, 150 km. In 2 1/2uur! dat is dus nog geen 60 km./uur.
In Kaikoura wacht ons de Lemon Tree Lodge, een prachtige kleine accomodatie met 6 suites. We hebben een directe uitkijk op de oceaan. We zitten op een terras zo’n 20 a 30mtr. boven het stadje en het kiezelstenen strand.
Kaikoura is eigenlijk een schiereiland. We kijken naar het Noorden en zien behalve de zee ook de heuvels die samen de Seaward Kaikoura Range vormen (top+1600mtr.)
Weer een prachtig uitzicht dus.
Morgen wachten de walvissen op ons, dus doen we het rustig aan, maar dat is hier geen straf!!