Dagje Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Dagje Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Dagje Wellington

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

13 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zondag 12 februari 2018
Wauw!! Het zonnetje schijnt en voor ons staat onze Walking Gourmet - Zest food tours op het programma.
We melden ons om 9.30uur bij het Informatiecentrum Wakefieldstreet. Daar worden we verwelkomd door Fabs (Fabienne).
Ze komt oorspronkelijk uit Frankrijk en woont inmiddels 24 jaar in Wellington. Er sluit zich nog een jong koppeltje, Dennis en Elsbeth uit San Francisco bij ons aan. De gids neemt ons mee via de Town Hall naar het Waterfront. Wellington heeft t.ov. Auckland een prachtige wandelpromenade op de boulevard. Veel kunst en veel gerenoveerde gebouwen. Daar bezoeken we een koffiebranderij en worden we verwelkomd met een heerlijk kopje koffie.
Op de boulevard staan ook allerlei containertjes die je kunt huren en hierin kun je je souvenirs e.d. uitstallen en verkopen natuurlijk! Fabs vertelt ons van alles over Wellington.
Een 2e proeverij is bij ijssalon Gelissimo, hier mogen we 13 verschillende ijssoorten proberen. Wilhelmien kiest voor mint-choc en lemon, Frank kiest voor mango en raspberry. Via het Te Papa museum lopen we naar Go Wilson, een overdekte versmarkt. Hier heeft Fabs een hoekje gereserveerd en allerlei lekkernijen uitgekozen. Kazen (blauw-cheddar en feta), salami, kiwibesjes (lijken op kiwi’s) maar smaken als een bes! We mogen ook 7soorten pindakaas proberen zoals, met honing, chocolade, crunchy en een pittige met balsamico! Een appelcider en een frambozendrankje als drankjes, heerlijk allemaal.
Daarna lopen we naar een volgende, prachtige loods, vlakbij Cubastraat in de nabijheid van ons hotel (hoek Vivian-Cubatraat). Daar is een klein cocoladefabriekje. We proeven er de rauwe chocoladeboon en diverse chocolade soorten uit Peru en de Dominicaanse Republiek. Wilhelmien krijgt van Rachel (zo heet ook de hoofdfiguur uit mijn boek Het meisje in de trein!) een van de prachtige wikkels die een lokale artiest (Gina Kiel) heeft ontworpen. Elke tablet chocolade wordt handmatig verpakt! Je ziet ze ook als graffiti op de muren. Onze laatste stop is bij Egmont Street Eatery voor onze lunch. De eatery kent enkel food-lovers. Men maakt er alles zelf. We mogen een 2-gangen lunch uitkiezen. Ik ga voor een tomatensalade en gebakken rijst met een gepocheerd ei. Frank kiest voor een venkelsalade en een steak. Geserveerd met heerlijke bijpassende wijnen, rose en een pinot noir. Rond 14.00uur vertrekt Fabs en genieten wij nog na met een kopje koffie.
We besluiten met de cable car naar de botanische tuin te gaan. Het wandelen gaat goed. We blijven er niet zo lang maar maken prachtige foto’s van de look-outs. Terug in het hotel rusten we uit van onze enerverende dag. Het is warm dus de airco gaat aan.
Frank brengt al de nodige bagage naar de auto want we moeten morgen vroeg om 08.00uur inschepen bij de ferry Interislander om de overtocht te maken naar het Zuider-eiland!!

Dus bye bye Noorder-eiland!!

Groetjes Wilfra