Van Ohakune naar Wellington - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Van Ohakune naar Wellington - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Van Ohakune naar Wellington

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

12 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Turangi

Zondag 11 februari 2018
Vandaag rijden we naar ons laatste verblijf op het Noordereiland, te weten het Quality Hotel in Wellington. Helaas bestaat ons tochtje van zo’n 300 km. weer voor een deel uit regen. Op het eerste traject naar Whanganui rijden we door een beeldschoon landschap wat ontleent zou kunnen zijn aan de films van The Lords of the ring. Verder langs de kust is het wat minder interessant en rijden we zelfs voor een groot deel door een vlak landschap.
Wat opvalt na zo’n 2 weekjes rondtoeren is het onthaasten in het verkeer. Kunnen wij nog wat van leren in ons kikkerlandje! Vaak ben je de enige op de weg, wat een zaligheid! Verder is het opvallend dat er maar weinig uitzichtpunten zijn waar je kunt stoppen om wat foto’s te maken.

Het is wel een zeer schoon land en fijn om door heen te rijden; een kolfje naar de hand van Frank met al die kronkeltjes.
De woningbouw valt tegen, voornamelijk houtbouw en slecht onderhouden. Zo af en toe staat er een stenen huis tussen!
De route naar Wellington is goed aangegeven, maar daar hebben we de hele res nog geen problemen met gehad.
Na het inchequen besluiten we om nog even de stad in te gaan naar het Te Papa museum, ongeveer 15 minuten lopen. Jammergenoeg hebben we maar een uurtje. Het is overigens een prachtig museum over de geschiedenis van het land.
Morgen staat er een rondleiding door Wellington, een gourmet walk genaamd, op het programma.

Groeten Frank en Wilhelmien

• 12 Februari 2018 - 08:17

José:

geniet ervan!
    leuk om zo door die stad te wandelen!!
    niet te veel "gourmetten", heb je alleen maar last van!
    groetjes ( tante ) josé

• 13 Februari 2018 - 09:12

Wilma:

Goedemorgen,

En...hoe was de gourmetwalk?
    En Te Papa? Dat vonden wij heel mooi!
    Nu zijn jullie dan op het Zuidereiland aangekomen. Weer heel anders.
    Heb je nog wat mooie foto's?
    Hopelijk is het weer nu ook wat beter. Minder regen in ieder geval.
    Geniet er weer van en tot gauw weer.
    Ik ga nu lopen met jose en francine en misschien riet. Tis hier lekker fris met een zonnetje. Dus mooi wandelweer.

Groeten Henk en Wilma