Dagje Ohakune - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Dagje Ohakune - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Dagje Ohakune

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

11 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Turangi

Zaterdag 10 februari 2018
Bij het ochtendgloren regent het al weer flinke pijpestelen! Dit nodigt dus niet echt uit om erop uit te trekken. Toch besluiten we een ritje per auto te maken en dan eventueel een wandeling te maken; helaas het blijft regenen......
We hebben een korte wandeling gemaakt langs de Mangowhera river, die er niet aantrekkelijk bij ligt. Vaak helemaal overwoekerd zodat je zowat niets meer van de rivier ziet.
De Ruaphu(2797mtr. zie foto) is een van de 3 min of meer actieve vulkanische berg in het Tongariro National Park. Het wordt dus verder een rustig puzzel- en leesdagje.
Via Jose krijgen we te horen dat Agnes vanavond wordt bediend. Om toch even in gedachten bij haar te zijn zoeken we een katholiek kerkje op in Ohakune. Een zeer sober gebeuren waar geen mogelijkheid bestaat een kaarsje te laten branden.
Inmiddels hebben we venomen dat ze is overleden. Fijn dat het een kort afscheid is geweest voor haar op 94-jarige leeftijd.
Mijn tijd zit er weer op, we willen nog even Weelington verkennen. Daar zijn we zojuist aangekomen.

Tot horens maar weer.

  • 11 Februari 2018 - 09:39

    Josanne:

    De kinderen smeken me om foto's!!

  • 11 Februari 2018 - 10:47

    Henk:

    Zojuist Sven Kramer goud zien winnen in Pyeongchang. Knap gereden hoor !!
    Ik lees dat jullie het niet treffen met het weer. Jammer al die regen, dan kun je ook weinig van het vulkanisch landschap zien. Intussen merk ik dat de tijd wel snel gaat: al twee weken onderweg. Wellington kan ik me nog herinneren als "windy wellington". Daar zou het altijd waaien vertelde iemand ons. Ervaren jullie dat ook ? Ik hoop dat jullie in Wellington het Noorder eiland prettig achter je kunt laten( vol leuke herinneringen ) en volop kunnen gaan genieten van het Zuider eiland!
    Groeten
    Henk en Wilma

  • 11 Februari 2018 - 10:47

    Henk:

    Zojuist Sven Kramer goud zien winnen in Pyeongchang. Knap gereden hoor !!
    Ik lees dat jullie het niet treffen met het weer. Jammer al die regen, dan kun je ook weinig van het vulkanisch landschap zien. Intussen merk ik dat de tijd wel snel gaat: al twee weken onderweg. Wellington kan ik me nog herinneren als "windy wellington". Daar zou het altijd waaien vertelde iemand ons. Ervaren jullie dat ook ? Ik hoop dat jullie in Wellington het Noorder eiland prettig achter je kunt laten( vol leuke herinneringen ) en volop kunnen gaan genieten van het Zuider eiland!
    Groeten
    Henk en Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Turangi

Frank

Actief sinds 15 Jan. 2018
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 12684

Voorgaande reizen:

15 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

28 Januari 2018 - 09 Maart 2018

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: