Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Napier

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

08 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Napier

Donderdag 8 februari 2018
Dagje Napier
We worden om 10.00uur opgehaald bij ons appartement en met nog 6 andere personen ergens gedropt alwaar onze fietsen gereed worden gemaakt. We krijgen allemaal een helm “aangemeten” en een routebeschrijving overhandigd. Zo nu kan het feest beginnen. Gelukkig hebben we voor een e-bike gekozen!! Het is een heerlijk, geslaagd fietsdagje geworden. Moeten we meer doen! Het weer is lekker en we hebben vandaag geen last van regen. Het is een fietstocht van zo’n 20km. Langs diverse wijngaarden, 8! wel te verstaan!! die we allemaal mogen bezoeken. Wij zijn niet verder gekomen dan 3, er moet ook nog gefietst worden he! Wij bezoeken Black Barn, Temata en tot slot Clear View Estate. Hier worden we ook weer opgehaald om 16.00uur. In tegenstelling tot Europa liggen de gaarden hier pal langs de oceaan.
Tijdens ons tochtje ontmoeten we een Nederlandse dame, die a/d oceaan staat met een fruitstalletje; appels, peren, nectarines e.d. Worden door haar man gekweekt. Het grappige wilde dat Frank iets naar mij riep en zij in het Nederlands antwoordde! Wij stoppen en we maken een gezellig brabants babbeltje. Wat wil.....ze komt uit Eindhoven en woont inmiddels 30 jaar in NZ.
Kortom, moe maar zeer voldaan kijken we terug op een leuke ontspannende dag, die zeker voor herhaling vatbaar is.

Groetjes Frank en Wilhelmien

• 09 Februari 2018 - 09:23

Wilma:

Ha Wilfra,

Wat zijn jullie goed bezig zeg! En leuk om te doen op de fiets!
    En hoe bevalt het links fietsen Wilhelmien? Wel even wennen denk ik.
    Je ziet natuurlijk wel veel meer.
    Grappig trouwens dat prijskaartje op de foto. Staat er waarschijnlijk al even zo maar valt niet meer op.
    En zijn die heerlijke kaasjes van Nieuw Zeelandse bodem? Ziet er heerlijk uit.,
    Ga weer lekker verder genieten van het prachtige land.
    Ben weer benieuwd naar het volgende verslag.
    Alaaf!!

Groeten

Henk en Wilma

• 09 Februari 2018 - 11:02

Annelien:

hmmm... dit was een dagje dat ik wel mee had gewild;)
    Veel plezier nog! Fijn dat het nu lukt met de foto's over zetten.

• 09 Februari 2018 - 13:53

José:

heel goed dat fietsen!!
    én je ziet veel meer!!
    zelfs leuke contacten doe je op....
    op naar de volgende sportieve actie!!
    groetjes ( tante ) josé

• 09 Februari 2018 - 14:04

Peter En Marja:

fietsen op Cape Kidnappers. En dan nog wel met van die blitse ebikes. Kijk maar uit.

• 09 Februari 2018 - 17:47

Annelie Smits:

Hoi Frank en Willemien

Ook in Kenia wordt er mee genoten van jullie reis die voor mij heel herkenbaar is.
    Ik ga zo direkt zelf ook weer een verslag schrijven in mijn reis dagboek. Heb gisteren een cheque van €12.444 mogen overhandigen aan Marie . Geld bestemd voor de studenten hier, ingezameld door het Elde college in Schijndel. Daarover gaat mijn volgende verslag.

Tip voor jullie: Wordt VIP lid bij waarbenjij.nu. De foto's worden dan veel mooier vertoond en je krijgt gratis een extra foto- en verslagboek na afloop. Kost vrijwel niets. Kun je zo digitaal regelen.

groetjes annelie

• 10 Februari 2018 - 23:44

Wilma:

De foto's zien er allemaal prachtig uit en het is echt genieten van jullie reisverslagen. Onbegrijpelijk hoe je vaak ver van huis opeens Nederlands hoort praten. Hebben we in Amerika ook verschillende keren gehad. Dat blijft leuk. Geniet er nog maar lekker van en ondertussen Wordfeuden we gezellig Willemien. Nog fijne weken samen.

Groetjes Wilma en Chris