Dagje Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Dagje Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Dagje Rotorua

Door: Wilfra Leermakers

Blijf op de hoogte en volg Frank

07 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Dinsdag 6 februari 2018
We hebben de hele dag om Rotorua “onveilig” te maken. Frankieboy begint er dan ook mee om zijn eerste rijfoutje te maken! Wat doet ie, gaat ie opeens gewoon rechts rijden!!! Nee Frank in Nieuw Zeeland rijden ze.......juist LINKS, is dat even schrikken geblazen.
We hebben de keuze gemaakt om naar Te Puia te gaan. Hier kun je kennis maken met de Maori cultuur en het natuurwonder van de geisers. Wederom een zeer aparte ervaring om zo het hete water omhoog te zien spuiten. Zo ook de borrelende “muds” of tewel de modderpoelen!
Wat geiser betreft staat voor mij The Old Faithfull in Yellowstone Park Amerika toch nog met stip op 1.
En, jawel........we hebben een kiwi in het donker voorbij zien rennen!! Joepie! Na onze cappucchino zien we even iets van de Maori show en lopen binnen in de craftman shop waar Maori’s worden opgeleid in het bewerken van hout en het leren weven.
Daarna rijden we naar het meer van Rotorua en drinken wat. We gaan nog even op zoek naar de “Red Woods” maar geen enkele rode boom te zien!!! Ook bezoeken we nog wat lakes in de omgeving.
In de avond worden we met een busje opgehaald voor een event in Maori Village. Een duur uitje ($ 232,—). We krijgen van alles voorgeschoteld: een boottocht met Maorikrijgers, een show met zang en dans met zo’n 15 pesonen, een hangi-buffet, waarvan de smaak toch wel apart te noemen is.
Het geheel wordt afgesloten met een wandeling door de Village naar de glowworms. Tegen tienen zijn we weer thuis.
Het was weer een intensief dagje.

Groetjes Frank en Wilhelmien

P.s. Iedereen bedankt voor de leuke reacties.

• 07 Februari 2018 - 08:22

Henk:

Nou, foutjes maken mag, als er maar geen ongelukken gebeuren. Vinden jullie ook niet dat er zo'n zwavel-luchtje hangt in Rotorua? En ja het is een kleintje Yellowstone !! Kon je trouwens in het donker wel zien of het een echte kiwi was? Weet je nog dat wij in Australië dachten dat we een aap uit een boom meenden te zien vallen??Het zal allemaal wel spannend zijn geweest in Maori Village; hopenlijk heb je er wel van genoten.
    Op naar de volgende attractie!
    Groeten
    Henk en Wilma