Van Russell naar Tairua Coromandel Peninsula - Reisverslag uit Tairua, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu Van Russell naar Tairua Coromandel Peninsula - Reisverslag uit Tairua, Nieuw Zeeland van Frank Leermakers - WaarBenJij.nu

Van Russell naar Tairua Coromandel Peninsula

Door: Wilfra

Blijf op de hoogte en volg Frank

03 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Tairua

Vrijdag 2 februari is Frank alleen op pad gegaan. Ik heb nog teveel last van mijn voet! Hij heeft de tocht te voet aanvaard. Eerst naar de ferry en dan naar de overkant naar Paihia. Vandaar was het een half uur lopen naar Waitangi treaty grounds, de plek waar de Britten in de 18e eeuw een verdrag hebben getekend met de Maori’s. Hierdoor kregen de Britten het land in eigendom.
Tevens is dit de start van een paar eeuwen ellende, rasciale conflicten. Een inspirerende reis in de cultuur en de geschiedenis van de Maori’s. Na terugkomst en wat ontspanning werden we om 18.00uur verwacht bij Peter en Lorraine voor appetizers en cocktails samen met de gasten uit Canada en Engeland. De gastheer en gastvrouw zijn recent in Nieuw Zeeland neergestreken vanuit Zuid Afrika vanwege de politieke onrust.
Om 20.00uur zijn we gaan dineren aan de rand van de baai bij Gables.

Zaterdag 3 februari staan we om goed 6uur op! Vandaag moeten we de grootste afstand rijden! We vertrekken goed half 9 richting Tairua op het schiereiland Coromandel. Een reis van 6uur om een kleine 400 km. te overbruggen. We starten met een lekker zonnetje, maar van lieverlee krijgen we wederom de nodige regenbuien over ons heen....Reizen in Nieuw Zeeland betekent geduld hebben (gemiddelde ligt tussen de 70 en 80km./p.u.)
Nagenoeg is alles tweebaansweg behalve zo’n 50 km. rond Auckland.
Ons verblijf is weer een B&B dat beheerd wordt door een Nieuw Zeelands echtpaar.
Groetjes Frank en Wilhelmien

• 03 Februari 2018 - 11:39

Kate Van Der Aa:

Beste Wilhelmien en Frak,wat een verre reis zijn jullie aan het ondernemen,en zoveel verschillende indrukken die jullie moeten verwerken,heel bijzonder!,!
    Hoop dat wilhelmien haar voet weer ik orde is?,niet leuk op deze reis om pijnlijke voet te hebben,en dat Frank alleen op pad moest gaan! Vandaag gaan jullie het schiereiland
    coromandel,een lange reis,bezoeken, maar hoop dat jullie veel genieten!, nog veel mooie en interesante ervaringen in het verre Nieuw Zeeland
    Vele groeten,
    tante Kate

• 03 Februari 2018 - 11:56

Henk:

Nou, het weer valt dus een beetje tegen begrijp ik. Het is daar nu toch zomer? Dus de temperatuur zal wel meevallen! Vandaag hebben jullie inderdaad een hele grote afstand moeten overbruggen van Russell naar Tairua. Onderweg vermoedelijk een heleboel dingen kunnen aanschouwen. Als jullie naar Hot Water Beach willen moet je er wel rekening mee houden dat je alleen bij eb op de bewuste plek in het water kunt komen! Eigenlijk mag je dat niet missen. Verder veel plezier en tot schrijvens.
    Groetjes van ons.

• 05 Februari 2018 - 20:43

Sjaak:

Leuk om jullie reis te volgen. Dat was in 1984/5 wel anders toen belde ik na 1 jaar even naar huis...kostte toen 10 gulden per minuut. Ik heb op Devonport gewoond bij vrienden, een lekker rustig stadsdeel van Auckland. Wat betreft de wegen, die worden naar het zuiden niet beter en op het Zuid Eiland al helemaal niet. Toen ik op de motor Highway 6 naar het zuiden volgde hield het asfalt bij Lake Wanaka ineens op om pas weer in de buurt van Queenstown verhard te worden. Het zal intussen wel geasfalteerd zijn hoop ik voor jullie.